Total Pageviews

Saturday 12 March 2011

MEDICAL CHECK-UP

'ustazah, mintak nak keluar kelas. nak pegi medical check-up'
paan mintak izin ustazah yang ada dalam kelas ketika itu. kalau keluar je camtu, memang masuk mesyuarat ar. aku ikut je paan. terbukti aku dan paan memang berdisiplin bila takde sorang pon lagi kat Balai Menanti time sampai sane. kata LDP, IF YOU ARE ON TIME, YOU ARE LATE.
sempat aku bace setengah page Berita Harian di ruangan Ekonomi, baru la nampak dua tiga orang sampai. diorang best-best je makan wafel. aku tak. aku makan biskut OK je.

14 orang budak silat sampai kat klinik kesihatan kota bharu. duduk tak sampai panas kerusi, dah kena naik tingkat1. nama pon medical check-up. harusla ada test urine.budak-budak laki yang lagak macho cam segan-segan je nak bawak urine dorang. kecuali aku laa. sape nak tengok? tengok ieyma, selamba je bawak urine dia depan aku.
test mata aku ok. tadahal laa. mata ni la yang berjasa time exam. sshhh..
pastu kena pegi timbang berat&tinggi. sape2 nak taw berat tak berat budak silat, contact aku. ummie, erra, elisha, sume aku da hafal.
celaka. kena tunggu doktor pukul 2. ni baru pukul 11. ejas ngan akak komputer tu, boleh jugak jumpa time tu.habis jumpa doktor, takkan da nak balik. bak kata dzerk, LEPAK JAPP. 14 orang budak sekolah beruniform biru coklat cam tak pakai baju lak. sorang lalu, sorang tengok. tujuh orang lalu, enam orang tengok. pasal sorang lagi tu dia kena drive. satu bijik stadium telah di tawaf. berenti makan jap. RM4.50 nasik aku. nasik orang lain aku tak taw laa. sambung balik tawaf stadium.yang tak penah masuk stadium, selamba je masuk. dah pintu tak tutup. masuk jela. amek gambar sekeping dua. pastu blah.
penat. tunggu van datang amek depan klinik.
'nak masuk kelas ke?'
'kalau nak masuk, semua kena masuk. lau tak kantoi ar ponteng.'
'takyah masuk la'
'sape bagus sangat nak masuk kelas nih?'
'ok. takyah masuk'

sampai maktab, aku masuk bilik. bukak baju. tidur.

No comments:

Post a Comment